30 dec. 2009

*Eländes...

Näst sista dagen på året... Vad göra idag då? Jag skulle ju kunna städa lite, men jag tycker det är alldeles för tråkigt att göra själv. På tal om det? Är jag den enda som har kvar julpyntet? Ja, inte julgranen då, den åkte ut juldagen. När jag satt ute och rökte igårkväll såg jag mig omkring på kvarteret. Det ser banne mig ut som att jag är sist. Kan det vara möjligt? Jag som brukar va sist med att dra fram eländet, förra året pyntade jag inte alls. Inte en endaste julstake i fönstret. Får nog ta tag i det där när vi kommer hem, nästa år..
Det verkar som att vi får främmande midsommar. åh, vad jag längtar. Har aldrig velat att snön ska försvinna så fort som jag vill nu. Visst skulle det vara härligt, sol, gräs, blå himmel, musik, ett glas vin och grillen grillar nåt riktigt gott. Åhhh, eländiga vinter..

2 kommentarer:

  1. Nej du är inte den enda som har kvar, jag städar väl undan nån gång nästa vecka eller i helgen.
    Hoppas ni får en jätte trevlig kväll!

    SvaraRadera
  2. Jag har också kvar mitt men det är enbart för att jag är så jävla lat! Ha ett riktigt gott nytt år! Kram

    SvaraRadera