29 dec. 2009

*Mmmm, maaat...

Fläskfilé lindad med parmaskinka, potatisgratäng och sallad.
Chokladfondant med vaniljglass och varm hallonsås .

Visst låter det rätt smarrigt? Det är i allafall vad vi ska proppa i oss i väntan på det nya året. Känns som att kvällen kan bli en höjdare, trots att vi blev färre människor än väntat. Men så är livet när man umgås med småbarnsfamiljer, det är svårt att planera.
Imorgon tar vi picket och packet och bosätter oss på degeränget. Onsdagkvällen bjuder på uppesittar-bingolotto, men dubbellott förstås. Jag ska ju vinna storkovan! Vi kommer hem igen nyårsdagen.
Tyvär har lillsockret gått och blivit sjuk igen, så hur nätterna blir framöver känns osäkert. Hon hostar nåt förfärligt. Idag sov hon till 9:45. Inte mig emot kan jag ju säga. Men det är väl för att hon blir så trött av att hosta hela nätterna antar jag. Ikväll låg tempen på 38.6. Så jag bråkade i henne lite alvedon och hostmedicin. Nu är det bara att vänta och se..

1 kommentar:

  1. Oh det lät smarrimums!! jag ska slå på stort och göra 3-rätters, meny kommer kanske imorrn :)

    SvaraRadera