2 jan. 2010

*Arga snickarn, come hidda!

Jahapp. Då var det roliga slut. Nu är vi tillbaka i hemmets trygga och alldeles för tysta vrå. Lilja verkade glad över att vara hemma. Men jag tror nog att vid lunchtid imorgon så är hon rastlös och väntar på att polaren/fästmannen/"brodern" ska dyka upp. Det är så roligt att se dom två tillsammans. Lillan som är några månader äldre hjälper och visar hur saker ska gå till, på gott och ont. Alvin ser och lär, han vill göra allt som Lilja gör. Det största poblemet är att han inte går än. Så Lilja har ett stort övertag när dom bråkar. Fler än en gång så kan hon sno hans leksak och springa iväg med den, stackars Alvin kommer efter i sin egen krypstil. Det går förstås inte lika snabbt för honom, så oftast slutar det med tårar, från båda barnen.
Jag känner inte alls att Lilja behöver ett syskon. Hon kommer alltid  ha lyxen att ha båda föräldrarnas fulla uppmärksamhet, samtidigt som hon har så många kompisar som mer än gärna tillbringar massor med tid och bråk tillsammans med henne. Vi har det så bra som det är..

Nu har jag precis slängt in ett tvätt i torkisen och ska försöka sätta mig ner och börja planera huset. Jag måste verkligen göra en plan för varje rum som ska göras. Hur det ska göras, när och var. Just nu står vi ju med ett rum (det största sovrummet) helt tomt. Det kommer att förbli så till den dagen vi har råd att fortsätta. Men det är så mycket som måste komma före. Vi mpste göra tvättstugan innan vi gör lillans nuvarande rum. Det rosa rummet måste vara klart för Lilja innan vi kan göra det lilla sovrummet och allt måste vara klart innan jag får vardagsrummet som jag vill. Så allt grundar sig i tvättstugan, det dyraste och tråkigaste. Men göras ska det ju, förr eller senare. Men vi har ju inga planer på att flytta heller, så vi har ingen brådis. Det känns bara lite onödigt att stå med ett rum helt tomt, när vi faktist har lite platsbrist. OCH enorm pengabrist. Så om någon av room service, bygglov, äntligen hemma eller helst av allt, min favorit, arga snickaren, vill komma hit och göra en liten familj lycklig så är ni hemskt välkomna!

1 kommentar:

  1. Jag behöver också en plan. Jag kan inte begripa hur vi till sommaren ska kunna sätta in fjärrvärme, måla om huset, täta fönster, bygga ut hallen, göra en större bro och altan, slå ut väggar på nederväningen fixa golv och tapeter i tv-rum, fixa i badrummet och tvättstugan....det där kommer inte att gå. Varken ekonomsikt eller tidsmässigt. Suck. Vad ska man prioritera?

    SvaraRadera