15 jan. 2010

*Just another day..

Vissa dagar är det full fräs. Vi (jag o lillan) städar, vi har disco, vi busar, vi skrattar. Vi bygger pussel och leker med dockorna, vi skrattar och vi  gråter. Sen kommer de dagar då vi gör absolut inget. Eller jag gör absolut inget. Jag ids inte springa och plocka upp efter Lilja, tvätthögen växer och jag bannar diskmaskinen för att den inte plockar ur sig själv. Jag ligger på soffan och jäser medan lillan roar sig själv.
Idag har varit en sån dag.. Ingen energi alls. Lilja är go och rar som alltid. Hon accepterar oftast de dagar då jag är slö. Hon låter mig ligga i soffan, men då kommer hon med leken till mig istället. Efter ett tag brukar soffan vara överöst med leksaker, böcker och tigrar. Då och då sitter hon med mig bara för att mysa.

Jag får lite dåligt samvete. Men visst måste man få ha lata dagar också? Vi brukar kompensera, det är då alla täcken och kuddar hamnar på golvet. Jag får lata mig, men kan fortfarande vara med i hennes lekar.
Nu har jag även lyckats smälla i mig en chokladkaka, en liten, men ändå. Väldigt onödigt! Jag antar att mensen är på intågande. Kan förklara på tröttheten och det plötsliga godissuget.

Inget på tv, som vanligt fredagar. Det känns lite för tidigt att krypa ner i sängen. Då hinner jag bli less att ligga där tills jag somnar. Så, vad göra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar