10 jan. 2010

*Party, dusch i garaget och sug..

Partykväll igår.. Bästa Lena var nattvakt, vi for dit och sov efter krogen. Det var mycket trevligt. Behövligt. Vi skrattade och hade roligt, jag och min kärlek. Dessvärre blev lilla jag på tok för illamående på natten. Vi drack inte mycket, betydligt mindre än jag brukar. Men plötsligt kändes det som att bågon slog till mig och jag ville bara lägga mig ner och dö en stund. Vi hängde en stund i en busskur, bara för att jag skulle få lite luft innan jag la mig. Kom inte ihåg att jag sa godnatt eller nåt. Jag sov nog innan huvudet landat på kudden. Morgonen kom och jag kände mig aningen skakis. Men inte värre än så. Jag är så imponerad av min kropp. Jag blir inte bakis längre. Jag klagar inte..

När vi kom hem vid lunch tid och kör in på uppfarten ser vi direkt att något är galet. Visst att det plötsligt är "varmt" ute, men inte sa varmt att isen och snön smälter. Bar backe (asfalt) framför garagedörrarna och det flödar vatten ut genom dörrarna. Panik! Larne låser upp och genast får han sig en dusch. Det fullkomligt sprutar/forsar vatten från en ledning på väggen, avloppsbrunnet på golvet har kloggat igen så 1 dm vatten att plaska sig fram i. Taket alldeles genom dränkt. Larne försökte hitta var man slår av allt vatten, men förgäves. Bästa grannarna kommer som änglar och får stopp på fontänen. Där står jag och sopar ut vattnet.. Det har säkert stått och pumpat vatten hela natten. Sikken dag alltså! Tur i oturen var att vi har mest krafs och sånt som ska slängas i kartonger i garaget. De som blev blöta var ändå inget att ha. Det hade ju kunnat vara så illa att det sprutat vatten i tvättstugan eller köket istället. Imorgon blir det till att ringa försäkringsbolaget..

Idag är sockret febrig igen. Hon sov middag i 3½ timme, när hon klev upp låg tempen på 39,8. Inget ovanligt för hennes del. Hon har en tre-dagars-feber lite då o då. Så hon har suttit i soffan och sett på tv ikväll, väldigt lugnt och skönt.

Jag är grymt godissugen. Stal en snarra av Lena imorse och insåg att det var evigheter sen jag åt godis. Chips händer ju, men inte godis godis. Imorgon ska jag köpa mig lite blandat gott tror jag minsann. Det är jag nog värd. Ja, det är jag!

Vi längtar till midsommar!! Nu är det klart att liljas farfar och farmor Marita kommer hit under midsommar. SOM vi längtar. Bokat och betalt, så nu hoppas vi att det inte blir strul på jobbet eller så för deras del. Skulle bli en tår eller två om dom måste ställa in. Men bara att tänka positivt!

Nu ska jag försöka hitta nåt gott i skafferiet. Men jag tvivlar. Jag får nog lyxa till det med ett glas saft tror jag.
Varför varför varför glömmer vi alltid köpa kolsyra till streamern???

1 kommentar:

  1. Men oj så obehagligt med vattnet! Tur att det inte blev någon värre skada iaf!

    SvaraRadera