11 jan. 2010

*This house is clean...

Är det inte så hon säger den lilla tanten i filmerna..?
Här är det iaf städat och fint´. Hur "clean"t det är i den lilla tantens ögon vet jag inte. Men jag är nöjd!
Lilja har fortfarande feber, men inte lika hög. Som mest har tempen visat 39. Så det är ju inte helt illa. Detta betyder ju förstås att hon inte varit lika kramig. Men kärleken flödar ändå från hennes sida.

Idag fick lilla sockret ett lite paket i postlådan. Farfar o farmor M hade skickat lite kläder. Lilja var snabb att riva ut innehållet och packa tillbaka och riva ut och paka tillbaka.. Ni förstår.. En tröja/klänning i lila och rött och en mörkgrå kjol. Mycket fint. Tröjan, en oversize, lång sweat tyg, plagg, jättemysig iaf. Speciellt med ett par strumpbysser. Hon har lullat runt i den hela dagen. Hade jag kunnat ha den så skulle jag snott den med en gång. Men tyvärr får man vänta några år tills vi kan börja dela garderob.

Ikväll har Lilja inte fått någon välling. Istället blev det en skål havregrynsgröt med lingon. Hon åt upp allt och verkar nu ha somnat utan minsta gnäll. Så vi får se hur resten av natten ser ut. Jag tror inte alls hon kommer sakna flaskan..

Nu ska jag göra mig en kopp kaffe och sätta mig ute på bron med en cigg och bara njuta av det härliga vädret. Åh, vad jag gillar livet just nu..

Ska lägga upp dagens outfit lite senare.. På lillan alltså, inte på mig =)


Pussosnusk

1 kommentar: