19 jan. 2010

*Värdelösa dagen blev sorglösa dagen..

Gårdagen visade sig bli sjukt bra. Men nya handläggare på arb.förm. är helt underbar. Hon förstod mig och hon var realistisk på sina krav. Så jag var faktist glad när jag gick därifrån, jag tror det är första gången på 8 år. Galet!
Efter prommisen blev det kaffe på stan med fröken Li och Erica. Gick en sväng förbi rean med E, vilket alltid är en bra idé. För jag hittade en tröja som jag ville ha, för 40 kr! Dagen blev ännu bättre! Sen fick Lilja äta lite plättar och springa av sig på pappans jobb.
Men shit, så trött jag var igårkväll. Vi gjorde oss klar och låg faktist i sängen före halv 10. Det ni!
Fick även ett samtal från "chefen" igår på morgon, jag har iaf fått jobb i sommar. Så det är ju skönt! Ännu ett plus för 18 januari.

Idag blir det promenad med damerna. Jag upptäckte igår att jag inte har kvar nå muskler i ryggen. Det var rent ansträngande att gå rakt. Så nu ska promenaderna införas igen. Det har ju inte varit väder för det riktigt. Inte för mig, jag gillar inte att vara ute när det är 30 minusgrader.
Jag har även köpt morötter!! Vi har dock kvar massa chips i skafferiet som måste ätas upp. Sånt kan man ju inte slänga. Men morötterna ska förstås komma i första hand.

Idag har lilla fröken fått ett till paket av brevväraren. Farfar och farmor M hade skickat. En ny jacka, superfin. Lite längre svart "dun" jacka, ett par mjukisar, en fleecejacka och ett par jeans. Jag bara älskar den där jackan. Så söt så. Men Lilja har ju världens kortaste armar, så som vanligt får vi vika upp ärmarna lite. Idag ska den provas. Den och fleecen ska hon bäddas ner i, i vagnen.. Det blir bra det.
Tänkte ta med pulkan ut på äventyr, men då har ju repet gått sönder och jag hittar verkligen inget här hemma som kan användas istället. Så den får nog stanna hemma idag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar