24 feb. 2010

*Ett sånt där blandat inlägg...

Idag känns livet lite bättre. Ni vet den där känslan av välmående.Jag är inte superglad men inte heller grinig, jag är inte superpigg men inte heller trött. Det måste bero på att solen visar sig idag. Det är ju så härligt. Synd bara att det fortfarande är svinkallt ute, annars hade man ju kunnat sitta i solen på altanen och njuta av en kopp kaffe. Men icket!

Idag fick jag sova till kl 9, alldeles perfekt tid att kliva upp. Efter en dusch så vaknade jag till liv och ungefär samtidigt kom bonusbarnet hit, vi fick en vovve på köpet också. Det är intressant hur två ettåringar kan stöka ner så mycket på så kort tid. Galet! Men Lilja är duktig på att städa, så det går snabbt att plocka undan.

Nu har jag bestämt mig, jag ska börja rensa ut Liljas gamla kläder och sälja det som inte är sådär speciellt. Jag hoppas att jag kan rensa ut, utan att behålla allt för mycket. Det finns ju alltid vissa plagg som liksom berör hjärtat extra mycket. BB kläderna förstås, men de hänger inramat på väggen i Liljas rum.
Jag säger precis som Jennie, jag kommer ihåg varenda plagg, när, var, hur och av vem.. Hur ska man kunna släppa nåt?

Idag har vi ätit riktigt gott til lunch. Vi har fått se ultraljudsbilder från en kompis, så vi firade med att göra kyckling och pastasallad. Mumma! Det finns även kvar så jag kan äta det till middag!

På tal om mat, Lilja började om att äta igår. Nu kanske ni undrar vad som krävdes för att få i henne föda? O, det ska jag berätta. Det krävdes hamburgare, strips och dressing från Big boy för att få i henne mat. Sen fortsatte hon ät under dagen. Nu är allt som vanligt.

Jisses! Vilket bland inlägg detta blev.. En eloge till dig som läst hela.
Hela familjen ligger och nannar. Jag ska nu hälla upp en kopp kaffe och njuta av tystnaden!

Toodles

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar