28 mars 2010

*Bara snö..

.
Jag bröt kroppen på flera ställen när jag var ut och skottade tidigare. Varför måste det vara så mycket snö? Jag har itne ens skottat färdigt, jag var tvungen att gå in för jag tänkte att Lilja snart skulle vakna. Men hon sover än, 2½ timme senare. Hon har inte ätit sen vällingen imorse så jag trodde det skulle bli en kortvila.. Icket!
När lillan vaknat och fått i sig lite käk är det bara att bylsa på sig alla kläder igen för att ta en till runda. Vi har plogkarmen från helvetet som blockerar infarten. Tänk om någon viktig vill komma och hälsa på mig, då tar de sig inte in. Jag struntade i den för att vänta och se om det kommer någon traktor och tar den. Det brukar komma en sån. Men tydligen inte idag, och den blir ju inte mindre nu när det snöar och blåser. Det drevar över så karmen bli dubbelt så stor. Inte spännande!

Jag skulle ju kunna strunta i att skotta, men då kommer inte Larne in  sen när han slutar. Det vill jag ju att han gör, så då är det bara att kämpa på med snöhelvetet...

1 kommentar:

  1. Tack Jenny!Stundtals hade jag koll,stundtals ville jag bara vara någon annanstans :)
    Hade ni trevligt?

    SvaraRadera