15 mars 2010

*Det rycker och spritter i mig..

.
Kaffet står på spisen...
Lilja har varit på dagis och ligger nu uti i vagnen och sover...
Huset vädras, fönster och dörrar öppna...
Golvet nysvabbat...
Solen skiner...
Jag ska jobba inatt...
Vi har nu blivit godkända för vigsel..

Kan dagen bli mycket bättre?
Bara därför måste jag genast poppa lite Peps Persson. Favoritlåten!




Oh boy!

Rena gudagåvan, är det konstigt att jag är glad?
För solen skiner ju, och du är här,
och jorden spinner i sin himlasfär.
Och faktiskt när man mår på detta vis,
är världen nära på ett paradis.

1 kommentar:

  1. Låter som att det är underbart i Piteå.. Här är det som vanligt inte lika underbart.. Men med lite tur, vilja och skicklighet kanske jag en dag, kan få mig ett hem (ett eget) i Piteå och då kommer jag :)
    Planeringsbordet är uppställt, ritningarna ligger framme och nu är det bara att låta planen ta ett spinn. Det tar ju en stund att planera och filosofera, men till hösten kan jag väl (tycker jag) få komma hem.

    SvaraRadera