24 mars 2010

*Förbannade myror..

.
Vad gillar ni insekter?

Själv har jag en hel parad av små myror som kryper och krälar sig fram i mina armar och ben. Varför kan det aldrig sluta?
När jag blev gravid så ökade myrornas truppstorlek markant. Speciellt på nätterna var det jobbigt. Jag kunde aldrig sova, jag duschade 2-3 ggr per natt, kallt! Satt ute på balkongen med fötterna mot betongen och händerna knutna runt järnstaketet. Vandrade fram o tillbaka i lägenheten och gjorde knöböj.Men inget hjälpte.

Inte heller nu.
Jag kan inte sitta still, det enda som nästan fungerar är att röra på sig, heeela tiden. Det är fan inte kul. Det känns bara som att det hjälper, men så fort jag stannar av igen så är de där igen. De jävla myrorna! Oftast tar jag en alvedon eller två innan jag går och lägger mig, då hinner dom börja verka innan jag blir trött. Då kan jag somna. Men, om myrorna kommer innan eller medan jag lägger mig så är det kört. Då hinner jag bli så irriterad att det inte ens är värt ett försök till sömn.

Massage kan fungera tillfälligt. Men då ska jag somna under massagen.
När jag började äta medicin för tumören försvann myrorna. Men istället mådde jag fruktansvärt illa av tabletterna och var tvungen att byta efter 2-3 mån. Myrorna kom som ett brev på posten.

Jag har hört att man kan få madopark (tror jag) för myrkryp. (Restless legs som det egentligen heter..) Jag är väldigt sugen på att börja höra mig för med läkare om det finns något att göra. Jag håller på att bli tokig. Det värsta är krypet i smålederna, fingrar, tår osv. För det är svårt att anstränga fingrarna så pass att myrorna sticker. Armar och ben kan man ju alltid underhålla genom att gå eller lyfta tungt.

För att tvinga bort skiten ur kroppen just nu:
Sitter med benen i kors i soffan och lutar mig fram så att det sträcker så pass att det gör ont. "Nyper" med tårna. Skriver svammel till er för fingrarna och skakar armarna med jämna mellanrum.
Detta kommer att sluta med att jag får värk i höften så jag ändå i kan sova..

Nädå, bitter är jag inte. Absolut inte.
Blivande maken vill ha lite kvalitetstid när han kommer hem snart. Det är ju ett bra sätt att jaga bort det eländiga små jävla krypen...

4 kommentarer:

  1. Kolla med en läkare.. Är jag inte helt ute och cyklar har jag träffat pat som haft sifrol mot restless legs också.. Höra går ju alltid :)

    SvaraRadera
  2. sv.Ja det e väldigt svårt att veta vad man ska välja för ord.men snopp å skrutta låter ju ganska bra och inte snuskigt. Läste att ni ska gifta er,så himla roligt. Vi skulle ha gift oss förra sommaren men då köpte vi hus ist så vi sköt upp det ist..

    SvaraRadera
  3. Å fy, stackare. Det där är det värsta som finns! Jag brukar själv ha det ibland och är uppe och vandrar och stretchar på nätterna. Dock bättre än levandes som traskar omkring i huset, men dom är väck nu =)

    SvaraRadera
  4. men huvva.. låter ju inte alls bekvämt med myror som springer omkring i kroppen.. jag tycker åxå du ska höra med ngn läkare om det finns nå bra medicin för det, nånting måste det ju finnas, som är bra.
    kram i massor!!

    SvaraRadera