10 mars 2010

*Mys på axeln....

Liljan är sjuk. Det förklarar allt. Det förklarar varför det går så mycket välling, det förklarar varför köket är stökigt trots att jag städade där på morgon, det förklarar varför alla täcken och kuddar ligger på golvet, ja, det förklarar en hel del. Det finns lite tid kvar av dagen till att göra nytta när lillan är sjuk. Hon kräver ganska mycket trots att hon inget vill. Jag gissar att hon bara mår lite dåligt av febern. Hon beteer sig som jag känner mig med hög feber. Som att kroppen går på högvarv men musklerna kan inte röra sig, man liksom snubblar över sig själv..
Märkligt kanske, men jag tror Lilja känner likadant. Eller nåt,

Ikväll när jag skulle lägga henne så dansade vi (tryckare) som vanligt. En lite extra mysstund innan hon får krypa ner under täcket. Men ikväll somnade hon mot min axel. Så där riktigt myspysigt!

Larne har fått sitta uppe med lillan natten som varit,  för hon har inte kunnat sova. Jag hoppas verkligen att det blir bättre nu inatt. Hostan har tyvär blivit värre och hon är hes. Man hör hur hon nästan tappar rösten i vissa tonlägen.
Tråkigt att hon ska måsta vara ifrån dagis nu när det gått så bra. Men men.

1 kommentar:

  1. Hallå!inte ska ni gå och gänga er?Ser den där lilla grejen på sidan om din blogg och blev väldigt nyfiken :)

    Hoppas Lilja kryar på sig!
    Kram

    SvaraRadera