28 apr. 2010

*En salig blandning..

.
Ja, igår var vi ju till Lule. Trevligt att umgås och göra något med äcklingen, annat än bara vara hemma.
Diverse mer eller mindre onödigt inhandlades. Lilja fick sig en tuffing jacka. Skitsnygg! Jag hittade en matta som passar perfekt till  tvättstugan. Så nu måste jag städa upp där inne igen, min rensning går liite segt just nu. Men det blir nog fint. Larne köpte sig något typ av verktyg som tydligen är skiiitbra, och det som vi har inte är lika bra. Nähäpp... Bara att betala och se glad ut.

Eftersom vi var i trakterna så skulle Larne promt äta på donken. Jag hade magknip på eftermiddag, jag gissar starkt att det hade med saken att göra.

När vi kom hem gick jag och lillan över till grannarna och pysslade lite med pojkarna. Lilja pysslade väldigt fint, hon har nu lila, gula och gröna streck i hela ansiktet.

På tal om lillan, hon sitter här bredvid mig. Eller honn satt, nu har hon hasat ner så hon nästan ligger. Filten har hon gosat in sig i också. Undrans om hon är trött? Nåja. Larne håller på att göra lunch, det luktar mumma från köket.  Pasta med kyckling och baconsås. Nice!

Jag funderar på att köpa sålådor och försöka plantera lite frön som ska bli finfina blommor som sen ska få bo ute i sommar. Vad tror ni om det? Jag tycker ni håller alla tummar och tår för att jag lyckas..

4 kommentarer:

  1. Äcklingen?Äre Larne? ;)
    Haha,antar att det blidde lite felstavat..
    Tjing!

    SvaraRadera
  2. Jag vill isf inte veta hur det namnet kom till :)

    SvaraRadera
  3. Åå, sålådor, låter inte dumt. Samma sak har slagit mig. Idag ska jag göra ett tappert försök till att plantera om mina Bonsai-träd som typ håller på att dö..
    Lycka till med odlingen. Kram!!

    SvaraRadera
  4. Men alltså donken! I want. Jag tror jag ska fara till Luleå ngn dag enbart för att äta där :P

    SvaraRadera