18 maj 2010

*Ångest..

.
Dagen började sådär perfekt som dagar bara kan börja ibland...

Dagen började hos tandläkaren. Jag fick lite beröm för fina tänder. Det är ju skönt, men så kom domen. Jag har haft problem med en tand ett tag nu och det visade sig vara en lagning som inte sitter som den ska.
 Hej och hå. Då är det bara för Jenny att borra igen. Varför kan dom inte göra rätt när man ändå är där? Vet dom inte att jag hellre hoppar från ett högt hus än att jag lägger mig där igen?!

Idag gick det bra, jag grinade inte förän jag var klar och Larne la armen om mig utanför hissarna. Då kom det en tår, men bara EN. Det är ångesten inför augusti som kommer krypande. 16 augusti är det dags för lagning. Då är det dags för sömnslösa nätter och konstant ont i magen igen. Att storböla som ett litet barn i stolen.

Jag blir drogad den här gången också. Hon frågade inte ens, utan visste sen tidigare. Men för varje gång upplever jag att det påverkar mig mindre och mmindre. Sist fick jag öka på dosen två gånger, för jag kände mig inget lugnare. Jag tror jag är alldeles för nervös för att det ska bita.

Hon pratade också om att dra ut ytterligare en visdomstand. Den trycker rakt mot den andra tandens sida. Men så länge jag inte har megaont så får dom fan inte röra den. Jag har gjort det där förr. Jag kan inte säga aldrig mer, men däremot så väntar jag in i det sista och hoppas dom har kommit på något nytt häftigt sätt att ta bort tanden på, än att dra ut den.

Oj oj, jag har så ont i magen. Tårarna bränner bakom ögonlocken. Men jag kan ju inte börja grina redan nu. Däremot så måste jag nog grina för upplevelsen idag. Men jag tar det ikväll. SÅ ångesten kommer sitta i under dagen. Det får jag leva med. För börjar jag släppa efter nu kommer jag inte kunna sluta.

Nu måste jag lugna ner mig lite. Jag sätter mig på bron och tar en cigg...

1 kommentar:

  1. Men huvva, du är ju lika rädd för tandläkarn som jag. Har du fått lustgas?
    Jag brukar få 2st tabletter som tas 30min före jag ska dit och väl där får jag nåt äckligt att dricka och lustgas. Då brukar det gå ganska bra och laga hål... Dock behöver man någon som följer med en hem, för man är rätt knarkad för resten av dagen.. Jag brukar tillbringa 2-3 timmar i sängen i sovande position efteråt innan jag blir människa igen.

    Tänker på dig! Kram!!

    SvaraRadera