28 juni 2010

Bröllopsdagen del 2..

.
Dagen började med att vi åt frukost vid åtta tiden. Eller alla andra åt, jag tvingade i mig en halv smörgås. Sn fylldes gården upp med folk. Dukar las fram, ballonger blåstes och den fina bågen vi vigdes under byggdes. Björkris av olika storlekar sattes upp och alla andra dekorationer gjordes. Maten tillagades och alla var vid otroligt gott humör.

Klockan 11:00 hade vi på schemat att jag och Larne skulle dricka lite skumpa och varva ner en stund. VIlket var otroligt smart gjort av oss, annars hade jag nog stressat ihjäl mig. Så medan vi satt i solen och njöt av bubbel och jordgubbar fick resten av familjen sköta allt. Liite på lyran hann jag bli också.

Vid 12 började jag att göra mig iordning. Jag tror aldrig jag haft en mer pefet hår-dag, varenda strå låg som jag ville och sminket blev perfekt. Helt utan förplanering på hur jag skulle se ut! Tur man är en äkta skönhet!

Strax före klockan 14, började alla gäster strömma in. Jag var otroligt het i klackar, avklippta jeansshorts och bh (tröjan drog jag på mig efter en stund).
Vid det här laget var jag fortfarande inte nervös. Konstigt nog. Däremot kände jag mig väldigt lugn. Ja, stressad förstås. Men det hade jag varit de närmaste veckorna.

Vigselförättaren kom strax före kl 15. Våra vittnen skrev under pappret och jag gömde mig i tvättsugan för att byta om. Alla gäster stod utanför i solen och väntade. Pappa mötte mig i hallen för att leda mig ut till min blivande man. Hand i hand gick vi runt huset och när Robbie Williams - Angels började spelas rundade vi hörnet och mötte alla gäster, men den enda jag såg var min älskling, gråtandes under bågen...

fortsättning följer..

3 kommentarer:

  1. åh, jag gråter också :) (och jag är inte den gråtiga typen!)

    SvaraRadera
  2. Åh så mysigt, fortsättning tack ;)

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Märkte just efter lite googlande att jag nog använt samma namn på min blogg som du.
    Ber om ursäkt, visste faktiskt inte.
    Trots detta har jag nog kvar mitt namn.
    Hoppas du inte misstycker. Jag visste inte om det då jag startade min blogg.

    http://chrille115.blogspot.com/

    Förresten, STORT GRATTIS!

    /Christian

    SvaraRadera