26 juli 2010

*Respektlösa vuxna...

.
Igår var vi i parken och såg på Mora träsk.
Vi stannade bara 40 min, jag vet inte hur länge till dom höll på. Men det gick inte att vara där.
 Alla barn och vuxna inträngda som sillar i den lilla lilla paviljongen. Där fanns föräldrar som promt skulle använda varsin stol längst fram, trots att deras barn var så pass stora att de inte behövde päronen brevid sig.

Varför tycker vissa att det är helt ok att en familj på två vuxna och ett barn ska använda tre stolar när platserna är så begränsade? Varför kunde inte det lilla barnet sitta i knät så någon annan fick chansen att vila rumpan? Åhh, jag kan bli så förbannad på vissa!
Jag och Lilja fick turen att krypa ihop på golvet tillsammans precis i skarven golvplats/stolplats. Dessvärre tyckte många att det är helt ok att preja ner en tvååring för att ta sig fram. Jag kan ta att jag blir trampad på, används som stöttepelare och knuffas runt lite för att folk ska ta sig fram. Men när en vuxen människa knuffar undan en tvååring för att klättra förbi så blir jag arg.
Vid ett tillfälle ställde Lilja sig mellan knäna på en karl som satt på stol bakom henne, för att hon blev ivägen när en mamma skulle ta sig förbi. Men vad gör han? JO han pressar henne framför sig. Jag antar att han kände sig hotad av den lilla flickan! Vad fan!
Vad är det för fel på folk? Är det bara deras barn som spelar någon roll och förtjänar att behandlas med respekt?

Allt stök och bök gjorde förståss att Lilja blev less, ledsen och ville gå därifrån.
Min dotter får äntligen gå och se sina idoler, sin första konsert, och är överlycklig! Vad händer? Jo, de vuxna förstör stämmningen för de stackars flickebarnet och säkerligen ett gäng andra barn också.

Fy skäms på er föräldrar som inte tänker ett steg längre än kärleken till sitt eget barn!!

Mora träsk i sig var förståss väldigt bra! Tummen upp!

1 kommentar:

  1. Men fyfan så jävla irriterande! AH!
    För några veckor sedan såg jag Henrik Berggren (från broder Daniel) och i publiken blev jag dels armbågad två gånger av en kille rätt i magen. Första gången röt jag åt honom "MEN HALLÅÅ?!?!" och han tittade på min mage. Sa "Ojjjdååå.." Andra gången så knuffade jag tillbaka med all kraft så han flög framåt. Sedan var det en tjej som sa att hon inte såg något pga av tjockisen som stod brevid henne. Alltså jag med gravidomagen.. Då var jag fett arg men då är det liksom fulla idioter. Som jag förstått så är väl Mora Träsk mer för barn? (har aldrig hört dom) men då kan väl för fasikens dom vuxna låta ungarna ha det där för sig själva? Shit. Dom allra minsta måste ju såklart ha med sina föräldrar men föräldrarna borde tänka att alla barn i FÖRSTA hand ska få chansen att titta. Föräldrar i ett sådant sammanhang ska väl försöka göra sig så små som möjligt?! Jävla drummlar!

    Gud så irriterad jag blir på sådant. GRRRR!

    SvaraRadera