19 sep. 2010

*Full fräs..

.
Mycket mer energi idag! Lilja behagade att sova till kl 9. Så jag var rätt pigg på morgon, trots att jag somnade efter halv 2 nån gång.
Lillan fick frukost direkt vi klev upp och jag började plocka i köket. Det var en bra start, för nu är hela huset städat, dammsugat och svabbat, 2 maskiner tvätt och en maksin disk. Nu känner jag mig klar.
Sitter i mitt rosa kök med en kaffe kopp och skriver lite svammel. Det känns skönt.
Larne har precis klivit upp och har redan satt igång projektet med att få upp hyllorna i skrubben.

Jag har hört att det är dags att rösta idag. Typiskt! Varför kan man inte göra det via nätet för? Känns jobbigt att trava ner till lokalen och trängas med alla kärringar. Nåja, man får väl stå ut.
Detta år har jag faktiskt försökt lite att hänga med i alla olika valfrågor och sånt tjafs. Men jag är då fan inget smartare förde. Jag kan inte lära mig det där, det vill verkligen inte fastna i mitt lilla huvud. Men rösta ska jag väl göra ändå. Nu när vi faktiskt kan.
Det blir socialdemokraterna för min del.
Hur röstar ni?

1 kommentar: