7 sep. 2010

*Morgonstund..

.
Godmorgon mina vänner!

Inatt exprimenterade vi. På vinst eller förlust.. Det blev förlust, jag ska berätta för er..

Lilja sover ju i eget rum. Vi använder oss av en babyvakt för att jag ska höra henne ordentligt, trots att hon ligger i rummet breve. När hon fick byta från spjälsäng till vanlig så började vi ha hennes sovrumsdörr stängd ifall hon skulle kliva upp mitt i natten och härja lös i huset. Som en ren säkerhet alltså.
Nu när vintern är på intågande så börjar det bli ganska kallt i hennes rum vissa nätter. Därför tänkte vi att eftersom hon aldrig någonsin klivit ur sängen så kan vi börja ha henns dörr öppen på nätterna, på så vis slipper vi slå igång elementet redan.
Sagt o gjort.
Jag behöver väl inte säga så mycket mer än att det sprang in en överlycklig tjej i våran sovrum alldeles för tidigt i morse. Jag antar att det var spännande när hon insåg att hon kunde komma ut alldeles själv, när hon i vanliga fall somnar om .

Hela familjen kom upp på fötter före klockan 7. Det blev kö till toa då alla tre höll på att kissa på sig. Sen fick hon en flarra och så la vi henne mellan oss i sängen och såg på nicke nyfiken. Det var ju väldigt mysigt förstås. Men inte ska ni tro att jag somnade om! Nää, när jag väl börjat röra på mig så började hostan om. Jag låg ett bra tag och försökte hålla tillbaka, sen var det bara upp och ta sig en sup av coccen. Det var ju också väldigt spännande, så Lilja klev upp hon också.

Nu sitter vi här, jag o liten. Kaffet är kokat och Lilja ser på tv.Hon sitter här bevid och ser på musses klubbhus och ler med hela ansiktet.. Jus nu gör det inte så mcket att vi vaknade före tuppen!

Inatt får hennes dörr vara stängd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar