10 nov. 2010

*Tufft träningspass med kinect..

.
Som jag har arbetat idag. Jiisses!
Har ni hört talas om nya tv-spelet kinect? Inte, då ska jag berätta lite snabbt.
Det fungerar ungefär som Wii. Men man använder inga handkontroller. DU är handkontrollen till alla spel.
En kamera placeras under/på tv:n och sätt igång spelet.
Helt plötsligt är du inne i spelet. Nästan.

Den känner av alla rörelser du gör. Jag har haft roligt åt att min gubbe (jag) har gjort "the running man". Ser väldigt skojsigt ut.

Det här är något som absolut ska in i mitt hem. Ikväll har vi bara provat 2 spel. Jag är helt såld!
Sportspel och äventyrsspel. Hela kroppen har arbetat, sprungit, hoppat och studsat. Jag har använt muskler so legat i vila i flera år.
Ca 4 timmars träning, ungefär som zumba =)

Som om det inte var nog så blev jag tvungen att gå och skotta. Jag är nu glad att jag kan ha datorn i knät. För riktigt allvarligt så kan jag fan inte lyfta på armarna... De bara skakar..

Eftersom man måste röra hela kroppen så ser det väldigt roligt ut. Bara för att man ska skämmas lite extra så tar spelet kort och filmar under tiden. Dessa foton och filmer kan man se/ladda upp eller dela med övriga på nätet.

Jag ska försöka lägga in ett klipp.




Bowling


Ser ni hur lik Larne är sig själv =)


JAG är bowler 1!


1 kommentar:

  1. ser skitskoj ut! passar bra, fabbe får snart ett xbox och då sk ajag köpa till det där :D

    SvaraRadera