23 feb. 2011

*Supertorr och superminne...

.
Lilja är just nu supertorr på händerna. Jag vet inte om det beror på kylan eller det faktum att hon kommit på hur man gör sugmärken. Det kan vara det sistnämda, då hon ofta suger på händerna. Eller så är det bara så att hon ärvt sin fars hudtyp, torr. Hon är även väldigt torr på resten av kroppen.

De senaste dagarna har jag dränkt henne i idomin på händer, kinder och torrfläckar. Jag smörjer innan hon lägger sig. Ikväll när det var dags för dagens smörj och jag tar fram tuben säger hon:
-Åh, Lilja smörja, som faffar!
Haha, hennes farfar har också väligt torra händer och smörjer ständigt med idomin. Det är helt otroligt att hon kommer ihåg detta. Ett sånt minne hon har tösen!

När vi satt och åt middag idag så berömde jag henne för att hon var så duktig på att äta med kniv och gaffel.
Jag- Vad duktig du är gumman!
Lilja tittar snabbt på mig, tittar på besticken och säger,
-Jag är bäst!

Som sagt, hon är så tjyvrolig ibland!
Imorgon ska jag visa bildbevis på hennes färdigheter..
Nu ska jag börja göra mig redo för sängen och hoppas på att jag somnar någon gång.
Imorgon vill jag hitta på något roligt.
Imorgon vill jag ha ett JA på mailen. Hoppas hoppas hoppas!
Imorogn vill jag ha varmt ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar