2 mars 2011

*Är du välkommen in..?

.
På lördag är det fest här hemma. Eller ska vi kalla det förfest? För jag antar att vi kommer att gå ut.
Barnet ska naturligtvis inte vara hemma!
Vi bestämde barnvakt i god tid för att hinna bjuda lite folk. Anledningen är enkel, jag brukar börja bjuda folk och fä till fest  ungefär en dag innan fest. SÅ nu har jag varit ute i god tid. MEN...

Jag har ju glömt att bjuda folk! Dagarna har liksom sprungit fram, jag hänger inte me! Men nu är det några dagar kvar. Vi har några stycken som mest troligt kommer, men såhär i bakterietider så vet man aldrig vilka som faller bort. Helst vill vi inte sitta bara jag och Larne.

Om du är sugen på att komma och parta med oss så är du/ni så välkommen så.
Vi kommer inte att bjuda på någon festmiddag, inte heller en massa sprit. Är du hungrig så ät hemma och jag kan tala om att systemet har öppet till kl 18, vanligtvis. Om du nu är riktigt snäll så kan det hända att vi har ett glas vin eller så att bjuda dig på. Annars är vi snåla, eller fattiga. Det kvittar.

Säg gärna till om det känns intressant att kika förbi på lördag..
Pöss

2 kommentarer: