4 mars 2011

*Kan man verkligen sätta ett pris på barndom?

.
Jag sitter och tittar på debatt. Dagens intresse är "barnhemsbarn". Det har ju skrivits mmycket på senaste om att alla dessa barn som blivit kränkt av samhället och barnhemmen.Dessa människor ska få en summa på 250´000 kr som någon typ av ersättning för sveda och värk.
Det är ju bra. Eller?

Jag har svårt att uttala mig om detta eftersom jag själv aldrig bott på barnhem eller slungats omkring av myndigheter.
Men min tanke är som sådan att hade jag varit med om detta hade inte pengar hjälpt mig. Jag hade däremot krävt en ursäkt och dom där pengarna kan dom använda för att göra dagens barnhemsbarn lyckliga!

http://svtplay.se/t/103450/debatt <--- Här kan du se programmet.

Spola fram till ca 24 min..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar