10 apr. 2011

*Long time, no blogg..

.
Som ni kanske förstår så har jag jobbat. Det bidde 50 timmar denna vecka, så med all sovtid och tid med lillsockret (och det stora) så finns det inte mycket bloggtid över. Jag har tillomed slutat läsa flera bloggar, för jag inte hinner helt enkelt. Nu jobbar jag sista natten för veckan.

Insåg just att det är söndag, såå självklart är det sista nattpasset den här veckan! Smart Jenny!

Vad har vi gjort på senaste då?
Vi övar på att cykla. Men det går lite sisådär. Alla ungar verkar vara sjuk, men Lilja är faktiskt frisk. Jag äär chockad. Det finns något gott med att hålla sig isolerad. Man blir inte smittad.

Jag njuter av att cykla på jobbet. Det är så skönt med torra, asfaltsbeläggda gator. Speciellt nu när dom sopat bort en meter grus från vägarna så är det ännu bättre. Jag var på jobbet nästan 30 min för tidigt igår, bara för att jag missberäknade färdtiden. Det går liiite snabbare att swisha iväg nu när det inte är snö, is och jag inte behöver ha full vinterutstyrdel på mig.

Häromdagen tog jag och Lilja bussen till hortlax där vi hjälpte syster att städa och möblera i hennes nygamla lägga. Det blev så bra så. Sen åkte vi hem till mams där lillan passade på att rida på Tess. Hon är så duktig. Satt alldeles rak i ryggen. Sen skrattade hon bara när hästen tog några travtramp, fastän hon hellre ville skritta. Nu pratar Lilja om att hon vill hoppa med hästen, men det var jag och mormorn överens om att det får vänta lite..
Till sommaren blir det att köpa en stallutstyrsel till lillan. Jag har minsann sett att det finns ridbyxor och ridstövlar i hennes storlek.

Nu ska jag ändra min "header". Maken har uppmärksammat att han på bloggen är en sambo, fastän han numera är en make. Jag ska ta tag i det, tror jag.

Ikväll provar vi det nya taste in bag. Nä, jag vet itne vad det heter. Man stoppar kryddor och kyckling i en påse och in i ugnen. Har ni sett reklamen? Det bliore till middag idag. Allt ska provas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar