10 maj 2011

*Problem..?

.
Jag satt och funderade på att hoppa i duschen, raka benen..

Då kom jag att tänka på allt hysterin som uppkom genom rakhyvelsreklamen, kanske venus, och hetsen om att orakade ben också är sexiga.. Så fruktansvärt hemskt löjligt.
Om jag komer ihåg rätt så fanns det en tävling där man skulle visa upp sina vackra sommarben, typ. Vissa såg det som ett hot eller nåt och skickade in bilder på lurviga ben istället. Företaget valde att inte ha med just de bilderna i tävlingen.

Min fråga är då, hur tänker man som tävlande där? Klart som fan att att företaget inte vill ha håriga ben i en tävling om rakhyvlar! Det säger ju sig självt.  Precis som i en ennons om bantningspiller kan man inte ha en överviktig person eller i reklam om faluröd så kan man inte visa ett blått hus.

Har jag missat något? Varför hysteri? Jag tror tamejtusan att det finns en facebook sida om detta också.

I´m clueless

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar