11 juni 2011

*Är kroppen varm..

...får bloggen lida..

Ja, så är det ju. Inte ids jag sitta och skriva när blodet kokar i kroppen.
Som så många vet så är jag vädigt temperaturkänslig. Långkallingarna är på nästan fram till midsommar men jag tycker att sommarvärmen här i sverige är olidligt varm. Vad gör man åt det då? Jo, en sån som jag sitter inne en dag som denna. Tempen visade på 33 grader i skuggan när jag klev upp för morgonröken 14:30. När jag gick hem från jobbet imorse var det "bara" 24 grader i skuggan, det var mer lagom. Nu kan jag inte överleva där ute.
Här inne i huset har jag kört AC hela morgon, så nu är här svalt och skönt.
Bada tycker jag inte heller om att göra. Det är kallt!

Gräsmattan håller på att bli vildvuxen, men vem fan ids klippa i värmen? Jo, grannarna tydligen. Inte vi.. Maskrosor är fint tycker vi!
Nu ska jag självdö lite i soffan innan fröken vaknar och vi ska äta någon typ av middag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar