30 juli 2011

*Beslutsångest...

.
Frågan är om jag ska vara hurtig eller lat till jobbet ikväll. Vi gör en lista för att bestämma...

LAT:

Fördelar-
Det går snabbt till jobbet, jag kan stanna och köpa godis, jag kan vila innan jag åker eller svänga förbi någon förfest och träffa folk.

Nackdelar-
Missar motionen, jag kan stanna och köpa godis och må illa hela natten av allt socker och då blir det ingen träning inatt.

HURTIG:

Fördelar-
Motion, får lite energi. Jag kan inte köpa godis och slipper därmed må dåligt hela natten. Om jag går/joggar till jobbet blir det mest troligt träning inatt också.

Nackdelar-
Jag måste fara tidigare, hinner inte vila.

Hmm, det talar för sig själv. Jag är rädd att säga det, men det blir nog att motionera. Fast å andra sidan så cyklar jag så kommer jag hem snabbare imorgon och får lite mer sömn. Nä nu jäklar, det blir att cykla. Jag måste ändå förbi statoil och köpa cigg och lite godis är jag väl ändå värd. Det är ju trots allt lördag!
Men springskorna ska förstås med på semestern. Det är ett måste!

Så får det bli! Nu ska jag blunda en stund..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar