23 okt. 2011

*Full fräs...!

.
En sån helg. Vi har haft fullt upp. Det har gått ganska mycket pengar, men vi är också mycket lyckligare och mycket mindre rastlösa.

Jag slösar gärna pengar på att ge Lilja en speciell dag, men utemat, godis och ett äventyr som hon inte kan sluta prata om i flera veckor. Att få skämma bort henne på det viset är tusen ggr mer värt en leksak för 500 kr.
Fredag, som vanligt "party" med gatan. Det innebär oftast middag och Idol med gänget. Eftersom jag var sjuk i fredags så låg jag mest i soffan hos grannen under en filt medan hon fixade käk. Gallan spökade och gav inte med sig förän ganska sent på kvällen.

Lördad packade vi in oss i grannens bil och drog iväg till Leos lekland. För er som inte vet så är det en stooor lekhall med kanor, klätter, hopphus, studsmattor osv. Liknande finns väl lite överallt. Lilja övervann både en rädsla och ett gymnastiskt hinder hon slagits med tidigare. Stoltare tjej har jag sällan skådat. Det är kul att se hur glad hon blir över att utvecklas. På Leos finns det massor med "roligt" godis, så självklart fick hon köpa sitt lördagsgodis där. Det blev dyrt. Mat ska man ju ha och en slush i roligt glas. Det blev dyrt. Det enda som jag inte tyckte var hutlöst på priset var maten. Bra där!!
Trötta och helt slut for vi hem för att bädda ner oss i soffan med lite chips och fångarna på fortet.
Ett efterlängtat glas rött senare och vi sonade på soffan vid 22.

Söndag vaknade vi näst intill pigga och utvilade. Jag hade säkert sovit bättre om glasögonen legat på sängbordet istället för att knosats mot min näsa. Nåja. Upp, koka lite kaffe, byta däck på bilen och sen iväg till äventyrsbadet. Även där var Lilja betydligt tuffare än jag trott. trots att vi inte badat på en evighet så  antog hon nya utmaningar om och om och om.
Jag är så stolt över min annars lite fega tjej.

Helgen har mao varit helt fantastiskt underbar! Jag har massor av bilder att visa, men det kommer ikväll. Nu ska vi äta middag. Risgrynsgröt och mackor, nam nam. Med tanke på hur gallan beter sig så kommer det bli mycket gröt för mig den närmaste tiden.

Som sagt, bilder kommer ikväll...

1 kommentar:

  1. Ja håller me dej, hellre ger man ett minne för livet (eller iaf ett tag fram) än en dyr leksak dom sen lessnar på!

    //Ingela och Jonna

    SvaraRadera