8 okt. 2011

*Kvällsis...

.
Vad gjorde vi idag? Jo, vi började dagen med att se en ny film, duschade och sen begav vi oss till  kvarnvallen för att se på skridskoåkning som en kompis dotter var såå duktig på. Lilja tyckte det var spännande att se. Att springa runt hela byggnaden med de stora pojkarna var ju kanske höjdpunkten, eller att få äta en bulle, eller att höra Ancha sjunga, eller bara att slippa vara hemma.

Sen for jag o liten iväg till finaste fröken Li och sötaste Novis. tanken var god, vi skulle grilla lunch ute, barnen skulle leka och vi skulle få surra. Men vädret tvärvände och det blev kallt. Då kom vi på den briljanta idén att korv kan ju faktist stekas på spisen också. Sagt o gjort!
Barnen har lekt som om de fick betalt för det och lägenheten såg ut som en bomb senare..

Jag var superduper partysugen idag. Men maken satte stop och tyckte vi skulle ha kvalitetstid. Vad är det för snack? Herregud, vi sov ju iaf  tillsammans förra natten, räcker inte det?!
Nej, faktiskt. Det är skönt att vara på hemmaplan. Fastän det rycker i dansnerven...
fast jag har tagit det mogna beslutet att det blir inget dansgolv, ingen träning och ingen ansträngning förän revbenet läkt. Alla mina äventyr gör verkligen inte läkprocessen snabbare. Det har jag lärt mig den hårda vägen.
nu är jag less på att ha ont, nu jäklar är det färdigt! Här ska läkas!!

Imorgon äro det söndag, vilodag för vissa. Men vi MÅSTE städa ute på gården. Innan snön kommer hit och imorgon är enda dagen vi hinner på de närmsta 7 dagarna, annars går vi bara om varandra.'Oj vad deppigt det lät nu när jag "sa" det högt.

Nåja, vi syns om en vecka älskling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar