31 okt. 2011

*What´s the colour of life..?

.
Jamen alltså!
Inte för att jag vill klaga, jag tycker att pite vårdcentral är ett utmärkt val. Speciellt sen cederkliniken öppnade. Men ibland så blir jag lite less. Varför ska jag betala 170 kr varje gång jag är dit, för att göra precis samma och svara på samma frågot. Känns onödigt. Onödigt är även att labbpersonalen känner igen mig och håller koll på mig. Det värmer ju lite i hjärtat, men det innebär att jag varit där för mycket på senaste.

Morgonens besök var väldigt smärtfri. Proverna som min läkare tyckte skulle akut tas igen, tyckte den här läkaren inte alls var nödvändigt. Istället ska jag göra om det om 2 veckor.
Idag blev de som vanligt alla det där "roliga" frågorna som man gärna pratar med andra om.

Ni vet frågor som :
-Vilken färg har din avföring?
-Lukt?
-Problem med kisseriet?
-Vilken färg?

osv osv..
Viktigt är också att hålla koll på vilken färg mina ögonvitor är och min hud.
Så visst, hädanefter så handlar mitt liv om färger. Allt är godkänt utom gult.
Gult är fult, tills jag blir frisk..

Enligt de senaste två läkarna jag träffat så är det bara att vänta på operation nu. Det känns ju bra. Tyvärr så vet jag hur han, snubben i Kalix är, så jag är rädd att han kommer säga nej.
Nu är det nästan så att jag hoppas på lite anfall och feber på det. För då måste dom operera akut. Tjohoo!

Tänk vad roligt livet blir när man har något att se fram emot... Ehh?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar