1 dec. 2011

*Galleri gallera..

.
Har jag berättat om mitt senaste läkarbesök i Kalix? Kanske jag har glömt..
Hur som haver så kom jag dit med inställning om att återigen få avslag. Men med en ny läkare så fanns ändå hoppet där. Jag stegade in med mina nervösa steg och innan jag hunnit sätta mig till rätta så berättar han att det ska bli operation.  Jag tror att jag slutade lyssna för en stund, var helt inne i något typ av lyckorus.
Ord som cirkulerade i rummet var
genast
inte hållbart
före jul
akut
stackars
gulsot

Ultraljudsbilderna visade för blotta ögat ca 7 stenar som var ungefär en halv cm stora plus en massa "grus". Läkaren tyckte att operationen ska göras fortast möligast eftersom stenarna redan börjat vandra genom levern. -Det är en högsta prioritet!, sa han.
Tider kollades upp som visade att det finns plats för mig före jul, men det kan ju komma något mer akut i förväg. I värsta fall skulle det bli i början på Januari.

Så nu äntligen ryker gallblåsan! Jag är så glad. Jag blev så glad på sjukhuset att jag fick hejda mig för att inte slänga mig runt halsen på farbror doktorn.

2 kommentarer: