10 feb. 2012

*En sån hääärlig dag..!

.
(en sån härlig dag - Liljas egna ord)

Idag på morgon hade jag och Lilja en sån där riktigt underbar morgon. Maken for iväg till gymet vid halv7-7, fast jag märkte aldrig det. Dottern väckte mig 8:40. Då hade hon redan hämtat vindruvor från kylen och ätit framför tv:n. Istället för att kliva upp så låg vi kvar i sängen en timme och såg film.

Såå härligt. Det var längesen vi gjorde det.
När vi väl var uppe på fötter så fick den lilla frukost i soffan medan jag duschade i lugn och ro. Solen lyste där ute, kallgraderna inte så många och inne i huset var varmt och gott. Kaffe kokades och avnjöts tillsammans med en cigg ute i vårvädret.
Allt var lugnt och hela förmiddagen harmonisk.

Precis en sådan morgon jag har planerat och önskat såå länge. Hela dagen har därför varit super.
Vi har bakat och lyssnat på musik, hängt hos grannar och varit på coop.
Nu ska vi bara krypa ner i soffan och må gott!

1 kommentar:

  1. låter som en toppendag :) och vädret ska vara fint hela helgen har jag hört, så härligt! :D

    SvaraRadera