17 feb. 2012

*F*R*E*D*A*G*

.
Äntligen fredag! Visst är det väl härligt med helg? Eller?
Personligen får jag oftast lite ångest när torsdag är slut, för oftast innebär det att Larne jobbar för fullt och vin knappt ses igen fram till söndagen. Såå tråkigt!
Men, inatt och imorognnatt ska jag jobba. Det ska bli sååå kul! Det var dessutom längesen jag jobbade natt, så det kan bli en utmaning.

På tal om utmaning så hade jag tänkt ta apostlahästarna till jobbet. Kan bli skönt, jobbigt, långt eller härligt. Man vet inte. Men jag tänkte chansa och ta mina springskor på mig, trots att de inte är vinteraktiga. Jag tänker att det är ju ändå plogat (förhoppningsvis) och man håller sig ju varm så länge man rör på sig. Eller? Jag ids då rent inte gå med vinterkängorna, då blir det tungt.
Promenaden hem imorgonbitti kanske inte blir lika kul. Men hem måste jag ju, så det är bara att ta sats och pumpa lite bra musik i lurarna.

Nu ska jag klä på det lilla barnet och gå till nattis. Första natten på flera månader för henne. Även detta en utmaning, för henne.


Tjong på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar