1 feb. 2012

*Köksfix..

.
Nu har jag stökat på, rensat och donat i köket.
Skafferiet och porslinsskåpet har fått byta plats. Jag är så less på att man aldrig ser vad vi har i skafferiet. Skåpet är av den gamla typen, ni vet två stora hyllor och små ovanför (ok, ni förstod inte det där va?)
Allt i en enda röra. Alla kartonger med pasta, påsar med nudlar, burkar och allt h.vete framför, under eller över varandra.

Glasskålar, porslinsskålar, ugnsformar och dyl har jag lyft upp o ner på hyllorna ovanför diskbänken.

Nä, nu har jag ändrat om. Det blev så bra. Jag kände redan efter middagen när jag tömde diskmaskinen att det blev mycket bättre såhär.

Men alltså.. När man rensar hittar man också sådant man sökt länge. Som tex pås bea som aldrig finns. Jo, just nu finns det inget mindre än fem förpackningar. Hittade även 3 kartonger florsocker. Sånt köper jag nytt nästan varje gång jag bakar för att det alltid är slut. Icket! Det finns hur mycket som helst!


Sådär. Fint va?! Ska vi börja gissa på hur länge det är så prydligt?
1 vecka? 1 månad? 3 dagar?

Skitasamma. Jag är nöjd!

1 kommentar:

  1. Skulle jag börja städa skafferierna här (jepp, totalt 3 skåp) skulle man säkert hitta både det ena och det andra man söker :P
    Men jag är lat, så det får vara som det är ;)

    SvaraRadera