3 feb. 2012

*Varmare blir det..

.
Alla skriver om kylan. På facebook och på bloggar. Det ÄR kallt, ingen tvekan om saken. Precis som med allting annat så känns det liite bättre när man får beklaga sig om det.

Det var dock inte kylan jag ville framhäva i detta inlägg. Nej. Nu vill jag hylla solen som skiner. Är det inte härligt?

Jag blir så sugen på att baka, städa, vädra och hänga ut sängkläder. Jag vill sitta ute i solen, mysa, dricka kaffe och se på när snön sakta men säkert smälter. Men det är liite väl tidigt på året för det.
Nu har det ändå blivit lite varmare ute, eller mindre kallt kanske man ska säga. Nu är det "bara" -27 här. Solen gör sitt med andra ord.

Jag önskar att jag hade en sån där ställning att hänga ut täckena på. Men av någon anledning så missar vi alltid att köpa en när tillfälle ges. Nåja.

Vi sitter inne istället, tittar ut på solen och låtsas att det är betdligt varmare än det egentligen är.
Fast lite ut ska vi, vi ska gå över till grannen och dricka lite kaffe nu.

Toodles!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar