28 mars 2012

*En sååån häärlig dag..igen..!

.
Ja, jag måste citera Lilja idag igen. Det är så sant så!
Vi har haft en helt underbar dag. Ute i solen.
I skuggan på altanen var det 16 grader och i solen mot husväggen 30.

Dagen började med en snabbkaffe hos puss på bebis hos grannen. Sen var vi duktiga och fyllde bilen med skräp som skulle kastas på återvinningsstationen. Herreguuud vad vi är dåliga på att slänga. Istället invarderas tvättstugan av gamla kartonger å plastbunkar.
Efter en otrolig snabbstäd inne så planterade jag rumpan i en stol och kaffe i handen och musik i högtalarna. Grannfrun V och son kom upp och solade medan Pixie fick plöja lite i snön.
Sen gick jag inte därifrån förän solen försvann.
Det stramar fint i ansiktet nu kan jag lova. Hade önskat att det var sol imorgon också, men verkar inte så.

En snabbvila på soffan och så kom finaste fröken Li och dotter på besök. Tänk sån tur man har när främmandet lagar middag åt en, i ens eget kök. Den planerade pannkaksmiddagen blev en succe och sen slängde vi de små flickorna i badkaret.

-Har du snopp?
-Nää, har du snopp?
-Nää, min pappa har en snopp. En stor snopp!

Haha.. vad ska man säga? Det är härligt med barn!?



Blommorna har kommit upp


1 kommentar:

  1. Förlåt om jag redan frågat men är så himla angelägen om att få min butik dit jag vill, vore så tacksam om du ville hjälpa mig och gilla butikens facebook sida: http://www.facebook.com/hopedesignsmycken

    Finns även en tävling där nu :)

    Kram!

    SvaraRadera