18 mars 2012

*Solen skiner idaaaag..!

.
Blev väckt av den lilla strax efter klockan 9. Sträckte på mig en stund, hoppade ur sängen och insåg att idag, just idag är den stora dagen när låten ska spelas för sörsta gången. NU är det vår, det är på riktigt.
Låten som MÅSTE spelas liknar jag vid Ronjas vårskrik.
Här kan du lyssna och njuta!


Klockan är nu lunch och vi har redan varit ute några timmar. Lilja började dagen med att leka på baksidan för första gången i år. Snön var så pass hård att hon (jag också men INTE Larne)  kunde spatsera över gården och till grannen för att spinka i fönstret. Katten har lekt och njutit av att jaga de små flugorna som kommit fram. Musik har poppats, microvärmt kaffe har druckits och alldeles för många cigaretter rökts. Isen på infarten har fått sig en omgång med hackan och det absolut bästa med dagen.. Lilja har lärt sig cykla!!!

Hela förra året så gick hon omkring med cykeln, plockade saker i korgen och ledde den genom kvarteret. Men nu, helt plötsligt så passade cykeln. Superglad liten tjej kan jag lova.



Nu blir det lite lunch och så ut igen. Jag hade tänkt städa idag, men kanske sparar det till senare, när solen inte värmer längre. Träning står även på schemat ikväll. Första gången utan Lilja. Hon får vara hemma med sin pappa istället. Jag kan behöva koncentrera mig ordentligt. För efter den här veckan med alldeles för lite träning och på tok för mycket fika och godis så behöver jag svettas lite.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar