2 apr. 2012

*Sjukstuga..

.
Hej å hå..
Här inne händer inte mycket. Anledningen till det är att jag varit/är sjuk de senaste 5 dagarna.
Torsdag började jag känna mig hängig. Sen sa det PANG och tempen bara steg. Sen har jag legat och svävat mellan 36 och 39,5 i temp. 

Alla är vi olika och kropparna fungerar olika. Jag fungerar inte alls med feber.
Redan vid 37grader så känner jag mig hängig. Vid 38 är jag halvdöd och vid 39 kan jag inte stå på benen. Så ni kan förstå att det varit kämpigt. Speciell fredag, då jag var ensam med Liten nästan hela dagen 11-23. Tur som satan att vi har världens snällaste barn.
Jag kunde hålla mig vaken max 20 min åt gången. Sen sov jag. Vaknade till någon gång då o då, när Lilja ville något eller tappade nåt.
Vardagsrummet såg ut som Hejkomåhjälpmig, men det gör ju inget. Hon gjorde inget hon inte får och hon hade inte sönder nåt.

Däremot hade pappan berättat för henne att ta hand om mamma. Detta gjorde hon.
Tex när hon låg med mig i soffan och strök mig i håret och sa att allt kommer inte bli bättre. Ehh !!
Eller när hon la husets alla filtar på mig just när jag svettades som mest.
Eller när hon plockade ner sina kläder från torkställningen och fint vek ihop dom i en hög..
Ja, hon är ju inte speciellt svår att ha å göra med.

Hon är helt enkelt världens bästa tjej!

1 kommentar: