17 juli 2012

*Jag lever fortfarande...

.
Ahaa..
Se där, nu kan man plötsligt skriva från den här webläsaren igen. Nu kanske jag orkar skriva här någon gång!

Idag har jag varit ledig. LEDIG. Japp, ni läste rätt. Dessutom har solen gassat hela dagen, ja fortfarande faktiskt. Lilja åt kvällsis, vattenmelon, ute i solen på trappan medan jag vattnade blommorna. Man kan inte ha det bättre än såhär!

Jag har pressat halvnaken hela dagen. Latat mig, druckit kaffe och skrattat åt ungarna. Lilja och två av hennes kusiner har härjat i poolen drygt 4 timmar. Syrran har suttit med tjockismagen i vädret och Robban har glassat på filten. Samtidigt som vi har det så underbart så står världens bästaste Niklas inne i huset och bygger i det som ska bli Liljas nya rum. Nu har vi fått en ny dörr som öppnas in mot väggen i hennes rum istället för rakt ut i vardagsrummet. SKÖNT! Det blir ett senare projekt att måla den vit. Eller om Lilja får bestämma, rosa, såklart!

Jag har insett att jag inte använt kameran på flera månader. Jag har som tänkt att försöka ha den liggande framme så kanske man kommer ihåg att ta lite bilder någon gång. Det är som smidigare att föra över till bloggen än genom telefonen, som annars tar alla bilder.

Men strax kommer lite bilder som legat uppe på facebook. Jag glömmer att "farmor" inte finns där så jag har minsann hört att hon efterlyser lite nya kort...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar