22 dec. 2009

*Fääärdig!

Nu är alla klappar handlade.
Hoppas jag. Kan bli tungt att inse julaftonsmorgon att någon blir utan.
Jag har faktist varit så pass dålig att jag sprungit på stan sjävlaste julafton. Det är inte så spännande.
Ska strax väcka den lilla som sover. Sen blir det säkert fullt ös tills jag får slänga henne i säng igen. Då blir det inslagning och spisbygge. Sen ska det städas och donas.
Vi kommer att sova borta natten till torsdag. För på onsdag kväll är det uppesittarkväll i grundvik med Ida, Fredde och Eddie. Dricka lite glögg, ett glas vin kanske och klä lite julgran.
 Självklart ska vi spela bingolotto och vinna massor med miljoner.
Torsdag blir som vanligt frukost hos mamma, fullt hus, alla ungarna ska vara med. Mycket mysigt, för sen splittras vi och alla far åt lite olika håll. Jag, Larne och Lilja ska till pappsen. Vart resten ska, det är nog inte bestämt ännu. Har jag tur får jag vara med pojkarna hela julafton.
Nu, en snabbrök, ringa Linda och sen väcka snuttan...


Toodles..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar