27 dec. 2009

*Låång natt...

Natten har tillbringats i hortlax hos den större systern. När ungarna lagt sig så spelade vi lite spel och drack ett glas vin. Stilla och lugnt, ändå tills Lilja vaknade och skrek. Hon grät och grät och ville inte alls sova. Hon hade så ont i magen/rumpan. Naturen kallade, nr 2. Hon har inte fått medicin på några dagar för magen har skött sig själv. Men inte igår. Till sist var det klart, men hon ville inte alls lugna ner sig. Länge satt hon i mitt knä och snörvlade och kramades. Efter det har hon sovit oroligt resten av natten. När Lilja vaknade med tuppen var jag inte alls sugen på att möta dagen. Precis när jag övertalat mig själv att jag ändå måste upp så smyger syrran in genom dörren och tar med sig lillan. Behöver jag säga att jag drog täcket över huvudet och nannade en stund till?! Skööönt!

Just nu sitter jag och lyssnar på Michael learns to rock. Det var verkligen inte igår. Lyssnar på en skiva från
-93. Tänk att man inte glömmer texterna. Hur vore det om hjärnan var lika bra på att bevara viktig informaton istället. Information som sin sambo (sen 5 år tillbaka) personnummer, eller varför inte sin dotters personnummer eller gångertabellen eller liggande stolen.. Sånt väljer min hjärna att rensa ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar