16 dec. 2009

*Lunch, middag, lunch igen och bakverk..

Idag blev det kycklingsoppa med kokosmjölk och lime till lunch. Jag är förvånad själv, det var riktigt gott. Fastän jag inte lyckades till 100%, så blev alla mätta och nöjda. Den ska jag absolut göra fler gånger.

Efter lunch la sig Lilja och sov middag, i 2½ timme. Riktigt skönt må jag säga. Eftermiddagen har flytit på rätt bra. Lilja har busat och lekt, jag har gjort mitt bästa för att hänga med i svängarna. Trots min ansträngning till städ imorse så ser nu huset likadant ut igen.

Blev paniksugen på nåt gott ikväll. Jordnötterna jag hittade i skafferiet har nog legat framme för länge i det kalla kylskåpet, för dom smakade inte helt ok. Då värmde jag upp soppan som blev över. Lika gott då.
Men som vanligt på kvällarna så sitter jag och kollar massa recept på nätet och blev sugen igen. Det slutade med att jag försökte mig på att göra en härligt kladdig choklad typ muffins. Men lampan har gått i ugnen och jag missade tiden lite. Så en av sex blev bra, de andra brända. Men oj oj oj. Vilken grej! Ska prova göra dom imorgon igen. Jag svär, jag ska prova och prova tills dom blir perfekta.

Nu har bis kommit hem från jobbet. Äntligen! Idag har vi träffats en timme under dagen. Han kom hem, slänge i sig mat, hopp i duschen, sen iväg igen. Happ, snopet..
Som tur är så har jag och Lena varandra. Vi ringer och gnäller för varandra istället för karlarna. Dom blir så griniga då.

Nä, ska plocka bort från köket nu, sen kvalitetstid med hjärtat i soffan/sängen. Dags för John B. att dyka upp här om 45 min.

Tills imorgon..toodles!

2 kommentarer:

  1. haha, sitta och kolla recept på kvällen låter döfarligt ju :P
    TACK för att du är glad för min skull, det värmer (å de behövs ju i den här kylan)

    SvaraRadera
  2. Lät så spännande med den där kycklingsoppan! Kan du möjligtvis lägga ut receptet så man kan prova den?

    Kraaam från Erica Nordsten.

    SvaraRadera