17 dec. 2009

*Svinjävlakallt!

Godmorgon  mina kära.

Idag är det kallt, riktigt kall! -21 grader tror jag termometern visade nyss. Smhi.se och yr.no visade att det skulle vara -15 idag. Så jag sitter här och hoppas på förändringen snart. Det kommer, det kommer.
Jag tror vi tar våran pick o pack och far till Degeränget idag. Lena eldar för fullt, så där lär man ju inte frysa. Hon rekomenderade t-shirt och inga långkallingar för att klara av den tropiska värmen där hemma. Det låter alldeles utmärkt för min del.

Vi hade tänkt åka till Lule idag, men vem fan vill gå på stan i den här kylan? Som vi alla vet så är det ju ännu kallare där än här. Så det struntade vi i. Det blir en hemmadag för mig o Lena med kidsen. Kanske att vi far och badar i eftermiddag/kväll. Jag tror barnen behöver göra av med lite energi nu efter att ha varit sjuka.

På fredag fyller lillasyster 18 år. Mycket spännande! Det ska vi fira med att göra lite god mat, dricka lite vin och för en gångs skull, sitta ner och  umgås alla flickorna Öberg. Det mina vänner, händer inte ofta. Jag och Lilja sover hos mamma i helgen då. Det blir lite trångt, men det får man väl ta när det inte är permanent. Enda problemet med det är att Lilja sover i samma sum som jag o syrran. Jag hostar fortfarande lite på nätterna och Lilja är lättväckt. Så har jag riktigt otur blir det en spännande natt.

Nä, det här duger ju inte. Om man skulle hoppa ur jamasen och få på sig lite riktiga kläder idag kanske. Är grymt kaffesugen, men jag får nog vänta och göra kaffe på D-änget istället.





Toodles...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar