24 jan. 2010

*Bio, vänner och DAGIS...

Ska man försöka summera helgen då..

Fredag sov Lilja hos moster M. Hon fick åka fyrhjuling som tydligen var spännande.
Jag och bis mötte upp några kompisar för att gå på bio, avatar. Den var ju bra, men inte så bra att jag blev deprimerad och ville ta livet av mig. Tyvärr. Många delar av filmen tog jag av mig 3D glasögonen för det var lika bra utan. Men visst, det var ju häftig och så. Men jag tro inte jag hade tyckt den var sämre utan 3d. Däremot så väntar jag på de tecknade 3d filmerna. Jag är helt övertygad om att Efter bion satte vi oss på challenge och drack ett glas vin. Lika trevligt som vanligt.

Lördagen var jag med tjejerna i Lule. Vi skulle storshoppa, men det enda jag kom hem med var 4 smörknivar och en cheap monkey tischa åt Lilja. Billigt blev det ju!
På kvällen blev det tre små rätter från G.Dragon. Mumma! Lite sällskapsspel och sängen..

Jo, just det ja! Fredag ringde en stycken dagisfröken och bjöd in Lilja på inskolning. Ujj ujj, min illa tjej har blivit stor. 1 mars börjar hon på gripen i stan. Fastän det inte var vårat förstahandsval så är jag supernöjd. Dagiset ligger ju på vägen till jobbet för mig och Larne. Kan inte bli bättre. Så nu väntar och längtar vi med spänning tills dagen vi får stega in på dagis.

På tal om det, vad är dealen med "dagge" ? Jag förstår om dagis hade varit jobbigt och långt att säga, men dt är det ju faktist inte. Den dagen jag börjar säga dagge så kan ni väl bära mig till kanalen..

Jag ska tömma kameran lite senare. Så jag ska försöka lägga upp lite bilder.
Nu ska vi ge oss ut och åka lite pulka!

4 kommentarer:

  1. haha, jag säger dagge :P
    Vet du hur det är på dagisen som finns här på dj? jag skulle vilja ha på det som ligger några 100 m bakom oss...

    SvaraRadera
  2. Har du den uppdaterade versionen av redigerare så verkar det inte gå att lägga upp film. Annars kan du gå på inställningar - grundläggande, scrolla längst ner och välja "tidigare version" eller ngt sånt heter den - spara. Då ska det finnas som en filkklippsikon på toolbaren bredvid ikonen som du använder till att lägga in en bild!

    SvaraRadera
  3. Ja den dan du säger dagge kastar ja dig med huvudet före i kanalen. irriterar mig enormt på dom som säger å skriver det. =)

    SvaraRadera
  4. Så Lilja ska också gå på Gripen? Anton börjar inskolningen imorgon. Spännande spännande :) Vilken avdelning ska lillan gå på?

    SvaraRadera