28 jan. 2010

*Rakblad i munnen...

Jag ville att Lilja skulle ta sovmorgon CHECK!
Jag skulle berätta en hemlis för mamma CHECK!
Jag skulle ringa ett viktigt samtal CHECK!
Jag skulle duscha CHECK!
Barnet skulle få leka med ett rakblad CHECK!

O vad duktig jag har hunnit vara. Såklart skulle jag aldrig låta lillan leka med ett rakblad, hon hittade själv. Ett sånt som sitter på en liten "pinne". Precis när jag såg det och sa till henne så var hon snabb som ögat med att hinna smaka på den och kasta iväg. Jag gjorde en snabbkkoll och hon verkade klara sig bra och hon leker på med annat. Efter en stund ser jag hur det rinner blod nerför hakan. ATTANS! Ett litet jack innanför mungipan har hon lyckats få. Men blödningen slutade och hon verkar inte ens ha märkt att något hänt. Så det blir nog inga drastiska åtgärder. Däremot ska jag inte ge henne apelsin eller citron idag, det skulle nog svida lite. Men då började jag fundera, rakbladet är gammalt. Undrans om hon behöver en stelkrampsspruta eller nåt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar