26 jan. 2010

*Röda skor och pepparsås..

Det blev en sväng på stan idag också. Idag var det mannen i huset som ville ha skor, arbetskor, röda.. Inte lätt att hitta ett par röda skor som är snälla mot rygg och knän och som dessutom är snygga. Nej, det blev inga. Jag föreslog idén om att köpa svarta skor och klistra dit röda klistermärken istället. Men det dög inte till herr märkvärdig. Anledningen till att han vill ha röda skor är för att inredningen på restaurangen han jobbar på är just rött. Så det skulle ju se häftigt ut. Dessutom ser han ut som Hitman i arb.kläderna, lite för tanig bara. Men skitsnygg ändå! Såklart!

Sitter och klurar på dagens middag. Jag gillar inte det där med rester, det är så tråkigt att äta samma sak. Men det är ju rätt ekonomiskt istället för att slänga. Mitt stora problem just nu är att jag har världens godaste pepparsås i kylen som måste ätas upp. Problemet i sig är inte att den måste ta slut, utan att jag inte vet vad vi ska äta till. Jag verkligen älskar den såsen. Har ni inte provat så måste ni göra det! Jag har tinad kycklingfilé, men vad ska vi hitt på till? Inte ris, för det kan jag inte göra, det blir bara gröt. Sååå vaddå? Pasta med kyckling i pepparsås.. Ja, det skulle ju funka. Men då skulle det varit någon rolig pasta och vi har bara vanlig spagetti.. Men visst, det går nog bra. Så får det bli.
Kan ju även berätta att Lilja älskar såsen också. Äter hon dåligt så tillför jag lite av såsen så går maten ner ändå. 
Så, chop chop, ge er ut och köp såsen nu! Det godaste som någonsin kommit i tetra..



1 kommentar:

  1. har du testat frebaco´s råris? blir skitgott och går inte att misslyckas med! kokas bara 10 min också och blir varken klibbigt eller hårt. Om du vill ha lite risreklam alltså.

    SvaraRadera