7 jan. 2010

*Skitbilen..!

Idag är jag på dåligt humör. Eller rättare sagt NU är jag på dåligt humör. Dagen i övrigt har varit super. Vid lunchtid kröp Lilja upp i knät på mig och somnade. Åh, det är ju så mysigt. Sen planerade vi att dra en runda på stan efter hon vaknat. När allt är klart och packat så startar inte bilh-vetet! Batteriet är dött, som vanligt. Så här sitter vi, taggade och redo för stan.. Men nej..

(Nu kom Larne och säger att batteriet har laddat klart, så han ska testa om bilen startar. Hoppas Hoppas)

Men jävlar vad kallt det är. Det finns ju då inte en tanke på att slänga lillan i vagnen och gå in till stan heller. 30 minusgrader känns inte sådär ljumt mot kinden precis. Istället springer vi 3 här hemma och muttrar. Rastlösa och uttråkade.
Jag har tillomed sminkat mig och blåst håret dagen till ära.. Hmm, jajja. Larne är nöjd att få se nåt annat än mjukisar och skitigt rufsigt hår..

(Nu tycker jag mig höra ett brummande där ute på infarten..)


Adjöööö. Nu drar vi till schtaan!   =)



ps. dagen blev genast bättre! ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar