10 feb. 2010

*Grodhångel..

Hur många grodor ska man kyssa innan man hittar sin prins?
Det är väl en väldigt individuell fråga förstås. Mitt svar, och det gäller bara mig, mitt svar är 3. Kan hända att många tycker det är för få. Men jag har räknat på det. På de viktigaste grodorna bara och dom är 3 st.

Groda nr 1: Första kärleken - Herr K.
Stormigt, fantastiskt förhållande som höll i sig i några år. En kille som alltid kommer ha en speciell plats i hjärtat. Han var den första killen som fick kyssa mig och den jag tappade oskulden med.

Groda nr 2: Ungdomskärleken - Herr R.
Stormigt men roligt förhållande. En kille som jag verkligen kunde ha roligt med, hitta på saker med, äventyr. R lärde mig att älska och trivas med mig själv. Även detta höll något år, mycket från o till.

Groda nr 3:Vuxna kärleken - Herr M.
 Ett lugnt och sansat förhållande. Första killen jag flyttat ihop med. Vi hade också några år tillsammans, några lägenheter och  några husdjur.

Groda nr 4 aka Prinsen:
Det finns såklart anledningar till att de tidigare förhållandena inte fungerat. ´Den viktigaste anledningen är att det var helt enkelt inte rätt groda. De tre första har alla kvaliteér som jag värdesätter och älskar. De hade också sämre kvaliteér. så klart.
Min fjärde och sista groda, har det bästa av det jag gillade hos de övriga grodorna. Jag ser ofta K, R och M i min prins.

Larne ger mig ett liv med många "första gången", precis som herr K.
Jag och Larne kan verkligen ha roligt tillsammans, vi tokskrattar och busar, precis som herr R.
Vi, jag och Larne är latmask och film människor, mycket mys och mycket gos, precis som herr M.

Att kyssa flera grodor har gett mig erfarenhet, både av livet, olika typer av förhållanden men mest av allt har jag lärt mig vem jag är och vad jag vill.

Jag kysste groda nr 4
och han förvandlades till min alldeles egna prins.



1 kommentar:

  1. oj, få se då. om man räknar seriösa "mer än ett par månader" förhållanden så är alltså Leon min....5:te groda. Jo, så måste det vara. Då är alltså grodkysseriet individuellt! :)

    SvaraRadera