3 feb. 2010

*Planerna sprack..

Barnet gnager på ett äpple och sitter i soffan framför "superdeckarna".
Pappan har lagt sig för att vila upp sig inför jobbet.
Jag, mamman, passar på att nöta datorn lite..

Japp, total update. Annars händer inte så mycket i vårat otroligt spännande liv.
Vi hade stora planer för dagen, men livet kom emellan och nu sitter jag här. Nyduschad, okammad och i mjukisar.Vi blir hemma hela dagen igen. Ute och leka vill jag minsann inte göra, inte Lilja heller.
Jag har lovat mig själv att dra fram snabeldraken idag, återstår att se om jag ber det löftet.
Det skulle vara trevligt med lite främmande, någon som känner för att komma förbi på en kopp kaffe och lite bus?
Mormorn kanske????


Imorgon har vi bad på schemat. Barnbad mellan 12-16 i hortlax. Jajjomän! Bara hoppas att lillan är bättre i magen, man vill ju liksom inte att hon ska utlösa sin diarré bomb i vattnet. Kan bli aningen pinsamt faktiskt!

Så dagens: Bör göras är..

*Dammsuga
*Vattna blommorna
*Dammmtorka
*Bädda rent i sängen
*Laga och äta middag
*Tända några lampor, här är mörkt..

Angående laga och äta middag så kan man ju tycka att det är en självklarhet. Men jag är ingen storätare, så oftast lagar jag middag bara för att jag måste för att lillan ska äta. Men saken är den att nu äter hon inget. Jag antar att det är för magen. Men hon är totalt ointresserad. Det är klart, jag vill inte heller äta när jag är dålig i magen. Så vi får väl se hur det blir. Möjligt att det blir välling för fröken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar