14 feb. 2010

*Vattenvarelsen..

Det blev ingen romantisk middag, inga tända ljus, ingen nallebjörn eller några blommor. Med vad fasen gör det? Jag är lika hopplöst förälskad nu som igår. Svammeldag!

Det gick jättebra på badet idag. Liljas tår fullständigt krullade sig av lycka när hon fick busa i vattnet, åka vattenkana och springa ut på det djupa. Inga hämmningar alls, inte som mig. Liite nervös är jag allt så for hon ska bada, men jag gör mitt bästa med att inte visa det.
 I själva verket stannar mitt hjärta varje gång hon rör sig lite, jag vet inte varför. Men jag ser framför mig hur hon dras under det  säkert 2 dm djupa vattnet och inte kan komma upp, jag vet också hur fruktansvärt obehagligt det är med kallsupar eller vatten i ögonen.
Men det är ju mina känslor, det vet jag och försöker kontrollera mig. Lilja däremot, hon sväljer snabbt äckelvattnet och gnuggar ögonen efter ett ofrivilligt dyk, sen är det full rulle igen.

Jag kan inte med ord förklara hur stolt jag blir när min dotter far runt i vattnet som värsta grodvarelsen.
Min lilla snutta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar