13 mars 2010

*Den där melodifestivalen...

.
Jag antar att jag gör precis som alla andra och ser melodifestivalen. Varför jag gör det vet jag inte, jag är inte speciellt intresserad.
Det är dåligt med uppdateringar på bloggar och fejsboken. Min vilda gissning är meloditittande eller vråla till lule matchen.
Jag är som sagt inte insatt eller så, men jag har ju inget annat för mig så jag tänkte dela med mig av mina tankar till er. Min soffa är dålig på att ge feed-back på min kritik så jag måste ju få ge utlopp någonstans..

Darin-  alltså.. Jag har aldrig tyckt han är bra, inte heller årets bidrag. Slutdiskuterat!

Timoteij - Hmm, man skulle kunna tro att Drängarna har gjort könsbyte. Dålig text, falskt framträdande och den där bruden sjunger genom näsan..

Jöback- Tycker synd om killen, knappt några poäng alls. Han är grym på att sjunga disney och bör hålla sig till det!

Ola- Kommer inte ens ihåg killen. Jag tycker inte han är speciellt bra och om jag får vara lite elak så tycker jag han ska sluta spela på sitt utseende, för det har han definitivt inte med sig.

Salem Al Fakir- Helt klart en superlåt. Svängig och medryckande. Jag var tvungen att lyssna igenom skivan på spotify.

Saade-Alltså, hmm.. Är det bara jag som tycker hans låt var väldigt lik Brittans låt, womanizer?
Slutligen..

Anna Bergendahl - Underbara Anna! Underbar röst, underbar låt och underbart allt! Jag älskar låten! Men vem bestämde vad hon skulle ha på fötterna?

Jag är glad att sverige skickar henne. För Norge har fasen haft flest bra bidrag genom tiderna..tycker jag.

Ett stort plus till den grymma inledningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar